سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در عصر غیبت تکلیف چیست ؟؟؟

پرسش نخست : آیا در عصر غیبت تکلیف باقی است ؟

آیا با وجود غیبت امام ، اید افراد بر طبق موازین دینی تربیت شوند و باید جامعه بر طبق سیاست دینی و اسلامی اداره شود و این سیاست در جامعه حاکم باشد ؟ یا نه ، در عصر غیبت تکلیفی بر کسی نیست ، هرچه شد شد و هرگونه بود بود ، دین و دینداری بر جای ماند ماند و نماند نماند ؟

به سخن دیگر : آیا در عصر غیبت ، تکلیف از گردن مردم ساقط است و دینداری و حفظ دین و انتقال آن به نسلهای بعد ، وظیفه نیست و تربیت و سیاست دینی الغا شده است : نه افراد لازم است بر اساس دین تربیت شوند و نه جامعه لازم است بر اساس دین اداره شود . لازم نیست احکام قرآنی عمل گردد . این کتاب باید به صورت یک شئ مقدس در آید و در رفها و طاقها و روی میزهای زیبا و در جلدها و قابهای قشنگ جای داده شود ؟ آیا این است ؟ یا نه بلکه عصر غیبت نیز باید تربیت دینی در سطح فرد و سیاست دینی در سطح اجتماع ، عملی گردد ، هم فرد برمبنای دین تربیت یابد و هم جمع برمبنای دین اداره شود . باید احکام قرآنی مورد عمل قرار گیرد و هدایت قرآنی فعلیت یابد و قرآن کتاب شناخت و عمل باشد ، کدام است ؟

پاسخ :

در عصر غیبت امام تکلیف را از دوش کسی بر نمی دارد ، بلکه در عصر غیبت تکلیف باقی است ، هم به دلیل نقل و هم به دلیل اعتبار ، چنانکه بزرگان دین بیان کرده اند .

برای کسب اطلاعات بیشتر به کتاب خورشید مغرب از استاد محمد رضا حکیمی مراجعه کنید .



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :نوجوان::نظرات دیگران [ نظر]