سفارش تبلیغ
صبا ویژن

«انسان در تکاپوی حیات آرزومند زندگی زیبا و با آرامش و در عین حال فعال و بانشاط است و تمام سعی و تلاش خود را معطوف همین هدف و مقصد کرده است. »

انسان در تکاپوی حیات آرزومند زندگی زیبا و با آرامش و در عین حال فعال و بانشاط است و تمام سعی و تلاش خود را معطوف همین هدف و مقصد کرده است. از سویی دیگر، امواج نگرانیها و مشکلات و کمبودها گاهی انسان را در مشکل قرار می دهد و روح او را آزرده و عرصه را بر او تنگ می کند؛ اما راه حل رسیدن به این آرزو چیست؟ حال چگونه انسان می تواند به بهشت خانواده برسد؟ چگونه با همسر خود رابطه برقرار کند؟ چه اعمالی باعث استحکام خانواده می گردد؟ برای تربیت فرزندان خوب چه باید کرد؟ توجه به نکات روانشناسی و جامعه شناسی و... مفید است، ولی از نقش محبت و ولایت و انتظار نباید غافل شد. بجرئت، می توان گفت که نقش ولایت امام زمان (ع) در خوشبختی خانواده کمتر از نکات روانشناسی نیست، بلکه بیشتر است.

انسانی که ولایت امام زمان را به دل دارد و او را حاضر و ناظر بر اعمالش می داند هیچ وقت به خانواده اش زور نمی گوید و بدرفتاری نمی کند، بلکه در پی جذب رضایت امام زمان است. نکته مهم دیگر تربیت فرزند است؛ زیرا فرزند میوه انسان و باقیات الصالحاتی است که از خود بر جای می گذارد. ولایت ائمه علیهم السلام و عنایات آن بزرگواران - بخصوص امام عصر- تأثیر بسیار مهمی در تربیت فرزند دارد. عامل مهم در مسجدی شدن کودک شرکت در مجالس سینه زنی و نوحه و روضه خوانی و دعای ندبه و دعای توسل و دعای کمیل عشق به ائمه و امام زمان است

منبع: سایت سازمان تبلیغات اسلامی

 منبع: سایت سازمان تبلیغات اسلامی



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :نوجوان::نظرات دیگران [ نظر]

    <      1   2   3