سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لطفا به ادامه مطلب بروید

پیروی از الگوی غلط غذایی می تواند تأثیرات سودمند روزه برجسم را ازبین ببرد. پرخوری و افزایش کالری دریافتی مشکلی است که در ماه مبارک رمضان زیاد به چشم می خورد.

افزایش وزن در افراد چاق و آنان که اضافه وزن دارند، در برخی تحقیقات به چشم می خورد و نشان می دهد با وجود حدود 15 ساعت گرسنگی باز فرد روزه دار طی وعده های افطار تا سحری می تواند بیش از نیاز خود کالری دریافت کند که منجر به ایجاد مسائل و مشکلات متعدد در افراد   می شود. بیماری ها و مشکلات بهداشتی که در طی روزه داری ایجاد    می شود را می توان به دو گروه، یکی مشکلاتی که از رفتار و الگوی   تغذیه ای نادرست منتج می شود و دوم مشکلاتی که گرسنگی و کم آبی بدن باعث افزایش آنها می شود تقسیم نمود.

عوارض پرخوری، سوء هاظمه، سردرد، احساس بیجانی وکسالت پس از افطار است. افزایش ال دی ال(چربی مضر خون) و کاهش اچ دی ال(چربی مفید خون) و عوارض قلبی و عروقی نیز از دیگر عوارض پرخوری است.

مشکلاتی که به علت گرسنگی و تشنگی شدید می شوند: 1. افزایش احتمال بروز مشکلات کلیوی در افادی که کلیه آنان سنگساز است       2.تشدید یا عود زخم معده و روده 3. تشدید حملات در مبتلایان به آسم ریوی و . . . .

تأثیرات مثبت روزه داری بر بیماری ها: 1. کاهش اضطراب 2.افزایش اعتماد به نفس 3.کاهش افسردگی 4.کاهش وزن 5.کاهش کلسترول و6.افزایش اچ دی ال.

در صورتی که روزه داری با کاهش وزن اضافی همراه باشد، اثر بهبود دهنده بر عوامل خطر بیماری های قلبی_عروقی مانند زیادی فشار خون و نیز دیابت و چربی ها خواهد داشت.

تهیه: امیر مسعود پیر صنعان  

 



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :نوجوان::نظرات دیگران [ نظر]