سفارش تبلیغ
صبا ویژن

* یک نکته شنیدنی *

فرزندان شیطان :

آورده اند که چون حق تعالی ابلیس را از رحمت خود دور گردانید از پهلوی چپ او زوجه او که (اوه) نام دارد بیافرید و او را به شمار ریگهای بیابان فرزندانند و از اولاد او یکی (مره) است و دیگری (لاقیس) که وسوسه دهنده طهارتست و (رلهان) که وسوسه دهنده در نماز ، (اسواق) که به دروغ و کم فروشی وسوسه می کند و (ابور) صاحب مصایب که به نوحه و دریدن جامه و بر روی زدن و سینه خراشیدن و (مسوط) اراجیف در میان مردمان می اندازد و (اسمر) با خورنده طعام می باشد که بسم الله نگوید و در خوردنش با او شریک می باشد و (مدهش) که موکلست بر علماء و ایشان را بر هواهای مختلفه می دارد .     هیچ کس نیست که شیطانی موکل او نباشد پس بر هر عاقل و هوشیار لازم است که خود را از وسوسه شیطان نگاه دارد تا رستگار دنیا و آخرت شود .

 تاریخ انبیاء از آدم تا خاتم



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :نوجوان::نظرات دیگران [ نظر]

    مساحت سطح گردو !

    ابو علی بن سینا هنوز به سن بیست سال نرسیده بود که علوم زمان خود را فرا گرفت و در علوم الهی و طبیعی و ریاضی و دینی زمان خود سر آمد عصر شد .

    روزی به مجلس درس علی بن مسکویه ، دانشمند معروف آن زمان، حاضر شد . با کمال غرور گردویی را به جلو ابن مسکویه افکند و گفت : «مساحت سطح این را تعیین کن .»

    ابن مسکویه جزوه هایی از یک کتاب که در علم اخلاق و تربیت نوشته بود به جلو ابن سینا گذاشت و گفت : « تو نخست اخلاق خودرا اصلاح کن تا من مساحت سطح گردو را تعیین کنم . تو به اصلاح اخلاق خود محتاجتری از من به تعیین مساحت سطح این گردو .»

    بو علی سینا از این گفتار شرمنده شد و این جمله راهنمای اخلاقی او در همه عمر قرار گرفت .

     

                                                    داستانِ راستان(استاد مطهری)  داستان بیستم



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :نوجوان::نظرات دیگران [ نظر]

    <      1   2   3   4      >