سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در عصر غیبت تکلیف چیست ؟؟؟

پرسش نخست : آیا در عصر غیبت تکلیف باقی است ؟

آیا با وجود غیبت امام ، اید افراد بر طبق موازین دینی تربیت شوند و باید جامعه بر طبق سیاست دینی و اسلامی اداره شود و این سیاست در جامعه حاکم باشد ؟ یا نه ، در عصر غیبت تکلیفی بر کسی نیست ، هرچه شد شد و هرگونه بود بود ، دین و دینداری بر جای ماند ماند و نماند نماند ؟

به سخن دیگر : آیا در عصر غیبت ، تکلیف از گردن مردم ساقط است و دینداری و حفظ دین و انتقال آن به نسلهای بعد ، وظیفه نیست و تربیت و سیاست دینی الغا شده است : نه افراد لازم است بر اساس دین تربیت شوند و نه جامعه لازم است بر اساس دین اداره شود . لازم نیست احکام قرآنی عمل گردد . این کتاب باید به صورت یک شئ مقدس در آید و در رفها و طاقها و روی میزهای زیبا و در جلدها و قابهای قشنگ جای داده شود ؟ آیا این است ؟ یا نه بلکه عصر غیبت نیز باید تربیت دینی در سطح فرد و سیاست دینی در سطح اجتماع ، عملی گردد ، هم فرد برمبنای دین تربیت یابد و هم جمع برمبنای دین اداره شود . باید احکام قرآنی مورد عمل قرار گیرد و هدایت قرآنی فعلیت یابد و قرآن کتاب شناخت و عمل باشد ، کدام است ؟

پاسخ :

در عصر غیبت امام تکلیف را از دوش کسی بر نمی دارد ، بلکه در عصر غیبت تکلیف باقی است ، هم به دلیل نقل و هم به دلیل اعتبار ، چنانکه بزرگان دین بیان کرده اند .

برای کسب اطلاعات بیشتر به کتاب خورشید مغرب از استاد محمد رضا حکیمی مراجعه کنید .



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :نوجوان::نظرات دیگران [ نظر]

    86/8/2 1:3 ع

    دوست پا در رکاب خواهد شد

    عشق مالک رقاب خواهد شد

    جز سرایی که کوی عشاق است

    هربنایی خراب خواهد شد

    سرگذشت شبی که بی تو گذشت

    شرح چندین کتاب خواهد شد

    دل ما نازک است رحمی کن

    که به آهی خراب خواهد شد



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :نوجوان::نظرات دیگران [ نظر]

    <      1   2